Pusskalas

Var hos en väninna idag och tog en fika ( ja flera egentligen).
Hon har ett par hundar och en av dom är en Rottweiler, ni vet dom 50 kg tunga bestarna som alla är rädda för.
Nåväl denna gospropp hade då fått för sig att våldföra sig på lilla mig.
Sagt och gjort, hoppa upp i kökssoffan ( nästan välta bordet) och sen sakta trycka ner hela sin lurviga kropp över hela mig.
När jag satt fast, liggandes halvt på rygg och halvt sittande så kunde det stora pusskalaset börja!
Jag ljuger inte om jag säger att det inte fanns en enda torr fläck i hela ansiktet och öronen fick sig en omgång också.
Helt sanslöst underbar hund, hur fan kan man vara rädd för dessa?
Jag bara skrattade vad annat kunde jag göra.

Den mindre hunden tyckte nog att den blev lite åsidosatt så den passade på att krypa upp till mig när hela kalaset var klart. Liten som den är kurade den ihop sig som en kringla och la sig tillrätta.... och började fisa.. självklart har man inget annat försvar så vad tar man sig till?

Ja jag hade en kul, uppskattad förmiddag som gav mig en hel del energi.
Så nu har jag bakat lite berömt morotsbröd och ska nu börja med middagen.

Jag har bett om att få en bild på "besten" eller gosproppen som jag väljer att kalla honom och jag hoppas att jag snart kan dela med mig av denna undersköna varelse.

Kommentera här: