Utbildad och har erfarenhet men hjälper det?

Jag har utbildning för att ta hand om människor som har det och har haft det trassligt. Jag äger också en del livserfarenhet och jag kan använda mig av dessa två när jag behöver.
Det är ganska enkelt att säga till någon att gör si eller gör så men sen hur dom väljer att göra är upp till var och en.
Det viktigaste är att finnas där som stöd om inte annat.
Jag ska använda mig av alla de fina kurser jag gått och all erfarenhet jag har för att stötta en vän.
Det är det minsta jag kan göra för henne för hon har gjort det för mig flera gånger.
En kan inte göra så mycket men tillsammans kan vi göra underverk.
Jag kan också vara egoist när så krävs men i detta kan jag säga är vi ett helt team som står bakom en enda människa.
Det känns skönt att få det förtroendet och jag ska förvalta det efter bästa sätt.
Jag skulle inte göra det om det inte var för att jag tycker om henne så mycket och vi har delat så mycket under åren, både roligt och tråkigt.
Hon är min " lillasyster" och henne kliver man inte ostraffat på!
Jag vill inte benämna henne vid namn då läget kan vara känsligt men du vet vem du är "sis"
Jag säger som hockeylandslaget sjöng en gång: Okey nu tar vi dom, nu tar vi dom!

Kommentera här: