Samtal min väg till framgång?

Ja det har det varit idag.
Först hade jag ett samtal med chefen, ett väldigt bra samtal där mycket kom fram och som gjorde mig glad.
Sen har jag fått två svar på mina ansträngningar med att försöka få ett jobb i södra Sverige.
Brevledes en bokning av en intervju och brevledes en inbjudan att söka.
Både från Helsingborg och Malmö vilket gör att bollen är i rullning.
Sen hade jag smatal med tre som var givande även det.
Tänk så mycket ett samtal mellan två kan göra, bara visa att man bryr sig men även va rak och ärlig och visa besvikelse och sen även samtala om det.
Sen har jag även hunnit med att vara delaktig i ett telefonförhör från lagens långa arm och det gick bra får se sen om det går så långt som till rättegång då kan man nog behöva lite stöd.
Det är inte jag som i såna fall står åtalad så mamma du kan vara lugn en stund till.
Lyckades med bedriften att åka ifrån min plånbok i morse och det var INTE bra men jag överlevde utan större skador.
Nu sitter jag med kaffe igen och tänker igenom dagen.
Känner mig nöjd.
Nu är jag ett steg närmare den jag saknar som mest.
Han kommer i morgon till mig!

Kommentera här: