Familjefejd ledde till organisation

Nu har vi ihop med kidsen gjort upp en del planer för hushållet. En matansvarig , en städansvarig och en som ska sköta lite annat. Känns skönt att tjafs och bråk kan leda till något konstruktivt istället för att det bara ska leda till sura miner.
Jag tog en lång fika hos en väninna igår och det behövde jag verkligen. jag blev bjuden på rabarberpaj och kaffe och sen snackade vi om allt mellan himmel och jord. Det är så skönt att ha någon att prata med som förstår och som har liknande erfarenheter.
Idag har det varit shopping av mat med den matansvariga i familjen och det var för en gångs skull roligt att handla mat. Kul när man kan gå runt och snacka medan man handlar och att få ha kvalitetstid med barnen.
Snart är min lediga dag över och det är dags att jobba ytterligare tre dagar.
Är just nu inne i en schema period med mycket jobb och lite ledighet sen har jag dessutom tagit på mig lite extratid för att få in lite extra cash.
Dom skall gå till en ny bil till slut är tanken.

Kommentera här: