Är det inte snökaos så är det översvämning

Det har kommit mer snö i Skåne än normalt, kan det bero på att jag bosatt mig här nere?
Nä så klart inte det är bara en sån vinter i år. Just nu är det 7 grader varmt och snön är puts väck men som alla vet så blir töande snö... vatten.
Just nu ligger väderprognoserna med klass 2 varning på vissa av vägarna i Skåne som är avstängda helt eller delvis pga. vattenmassorna.
Allvarligt talat så undrar jag verkligen vad våra skattepengar går till? Först är det obefintlig snöröjning vilket dom förklarar med att dom inte "hinner med". Nu är det översvämningar och nu hinner dom inte heller med att få undan vattnet.
Samtidigt finns det massor med människor som i detta land är arbetslösa och säkert gladeligen skulle vilja hjälpa till och har kompetensen för det. Men nej då.
När nu vattnet i sinom tid lämnar vägarna vad händer då? Jo då är många av vägarna så förstörda och underminerade av vatten så dom rasar eller spricker och då kan man inte heller köra på dom.
Det är inte utan att man ibland undrar var mina 1700 kr /år går till?

 

 

Igår spelade Sverige handboll och då är jag en trogen tittare. Jag trodde det skulle bli en lätt match men det blev det inte alls. Koreanerna gjorde sitt bästa för att hålla nerverna på mig i oroligt skick men till slut stod ändå de blå-gula som segrare och jag kunde sova lugnt!

 

Jag och min sambo har nu nästan gått i mål med den ekonomiska planeringen. Nästan alltså men när den blir klar så kommer allt att flyta på som det ska. Det är ganska viktigt när man helt plötsligt blir sambo att man kan prata med varandra även om det tristaste saker och ekonomi är ju inte helt kul alla gånger men vi drar åt samma håll och har samma syn på saker och ting så det var inte ett problem.
Skönt för jag vet ju av erfarenhet att detta inte är helt lätt.

 

Har också gett mig på den underbrara Radiotjänsten. Ska säga upp min tv-avgift eftersom det enligt reglerna bara ska vara en licens / hushåll och Jonas har ju redan en. Jag fyllde i nåt webbdokument och visp så skulle det vara klart. Tror jag på att det ska gå så lätt??? Nä inte ett dugg jag förväntar mig få använda hela min elaka attityd och ringa dom men förhoppningen är iaf att dom ska fatta ganska snabbt men jag vet att andra haft hiskeliga problem med just den instansen och jag lär väl inte vara ett undantag va?
Varför fick jag helt plötsligt låten Radio ga ga med Queen i huvudet???
1 Radiotjänst:

skriven

Testa detta: http://php.informationsfrihet.nu/index.shtml



Det kan du använda på sambon också så sparar ni lite pengar.

Kommentera här: