Karnevalen kväll 1

Så var karnevalen igång och jag med den.
Vi åkte in och drev runt på stan lite. Lyssnade på trummslagare, kollade in allt som fanns att köpa och tog en kaffe på Plan B.
Nu ska jag försöka recensera lite av de artister som uppträdde igår.

 

 

Gladys del Pilar
Hon gjorde en tribute to Tina Turner
Hon är fräck och sjunger enormt bra så det blev bra drag under hennes nummer.
Folk började strömma till och vissa ( läs jag)dansade.

 




 

Crucified Barbara
Tung hårdrock med fyra brudar på scen.
Dom har även varit med i melodifestivalen.
Publiken skrek och gitarr plektrummen flög.
Dom är så bra!
Ni som såg The big 4 på TV borde ha lyssnat på dessa tjejer istället.
Anthrax och Slayer kan slänga sig i väggen framöver.
Detta är tungt, sexigt, kvinnligt och proffsigt!

 



 

Prebens Pågar
Ett lokalt coverband från Skåne
Jag hade aldrig hört dom innan men när dom väl satte igång så ångrade jag att jag inte hade det för dom var bra.
Blandad repetoar av allt från Gyllene Tider till Bob Marley.
Jag dansade som vanligt för det gick inte att stå stilla.
Mycket bra!

 




 

Jay Smith med Von Benzo
Kvällens höjdpunkt skulle det bli.
ALLA väntade tills klockan var 23.30 på denna stund. Unga som gamla var där.
Nu skulle han minnsann visa att stan inte hade gjort fel när dom bokade honom trots kanrkaffärer och annat.
Han kom ut på scen iförd cowboyhatt och glajjor.
Rökte medan han sjöng, missade att stämma instrumenten, hittade inte rätt i början på låtarna.
Tog en cigg till medan han skrek ut Madonnas gamla hit " Like a prayer".
Bottennapp totalt!
1 December:

skriven

Tänk, själv tyckte jag och förmodligen de flesta av det tusentals som var där att von Benzo var helt fantastiska precis som de alltid är.

2 Elakametern:

skriven

Ja det är ju det som är det fantastiska med musik att det finns en smak för alla :)

Kommentera här: