Lite reflektioner under en tid

Jag satt och läste Aftonbladet en dag på jobbet. Artikeln jag läste handlade om att man i Stockholm hade hittat ett dött foster vid en station. Troligen ett missfall som någon velat göra sig av med i panik.
Men det var inte artikeln i sig som jag funderade över utan när man scrollade lite längre ner på sidan så fanns det reklam och i den stod det:

 

" Vill du bli gravid, besök vår sida www. ... osv."
Efter att ha läst den artikeln så undrar jag om det finns någon som VILL bli gravid. Lite malt placerad reklam va?

 

Sen har jag kommit på att man ska göra det man är bäst på alltså kan det se ut så här för mig:

 

Jag är skitdålig på att laga mat och verkligen hatar det alltså..... jag både äter den och handlar den istället.
Jag är riktigt dålig på att hänga upp mina kläder efter mig alltså.... jag är grym på att tvätta och gör det istället när kläderna legat där ett tag.
Jag är urkass på att sköta en trädgård alltså.... eftersom jag är en fena på att städa och gillar det så gör jag det istället.
Jag är så bra på att köra bil men har inga mekar egenskaper knappt alltså.... jag kör och sen får gubben laga när det går trasigt.
Jag kan absolut inte sy men tillbaka till punkt ett jag är grym på att shoppa alltså.. jag köper nytt istället.

 

Sen...

 

Jag är för lat för att träna och motionera alltså.... jag är så duktig på att enligt punkt ett och fem handla så i kombination med soffan så blir det godis och soffpotatis istället.
Jag är mycket bra på att jobba och det är väl en jävla tur det eftersom jag i tre punkter är bra på att göra av med pengar!

 

Lite reflektioner från en shoppande, bilkörande soffpotatis.

Kommentera här: