Det händer så mycket!

Förr levde jag ett ganska stillsamt liv där tiden mest gick åt till att fixa i hemmets lugna vrå.
Nu händer det så mycket att jag knappt hinner skriva allt så nu ska jag försöka mig på en (liten) uppdatering.

 

Det har väl inte undgått någon att jag övningskör på motorcykel.
Jag har nu ca 20 mil i bagaget och jag får beröm för min körning varje gång.
Ja i och för sig så är väl min sambo aningen jävig men han vet vad han pratar om när det gäller att köra MC och jag tror på varje ord han säger.
Numera kör jag på landsväg och tränar just nu på kurvteknik.
Att stanna och bromsa och växla och våga gasa sitter ganska bra, så nu är det lite balansövningar och som sagt kurvteknik som ska slipas till.

 

För er som inte riktigt vet vad jag pratar (skriver) om så är det detta jag ska lära mig:

 

Bilden är tagen från nätet

 

För att göra det mer överskådligt så är det så här det ska gå till är det tänkt:

 

 

Ser ju busenkelt ut men det kan jag säga ÄR DET INTE!

 

Sen då, när jag inte kör, som i helgen som var till exempel, då var jag och sambon till Ven, en ö utanför Landskrona.
Det var en företagshappening så vi cyklade, spelade fotbolls-golf och fick go mat och go dryck.
Vädret var helt outstanding så det var en väldigt bränd liten elak meter som la sig på natten.
En vinnare dessutom för det laget jag var med vi vann! :)

 

Ön Ven för övrigt är nog mest känt för Tycho Brahe och Whiskey och Backafallsbyn skulle jag tro men det kan jag utveckla i något annat inlägg en dag jag inte har något att skriva.
Ja det är väl så mitt liv leker just nu mellan jobb och barn så finns jag på vägarna ;)

Kommentera här: