Hojrock i Västervik

I torsdags den 25:e åkte vi till Västervik för en hojträff.
Det är ca 40 mil dit och vi hade massor av packning så jag och en väninna tog bilen medan gubbarna tog hojarna.
Det har nu varit hett som i en bakugn i flera veckor men den morgonen så regnade det och min gubbe var sur som ättika och svor så hjälmen höll på att mögla.
Det regnade några skurar även på vägen upp och under en period var det skyfall så det var extra skönt att köra bil.
Väl framme var det tältresning,upppackning och sen var vi törstiga.
 
Det blå tältet är vårt.
 
Varje kväll var det något uppträdande så här följer lite bilder på det.
 
 
Dålig bild men bra musik.
 
Hoffmaestro var klart bäst!
 
 
 The Poodles
 
 
Diamond Dawn
 
Harscore Superstars
 
Ingen hojträff utan hojar.
 
Sen när man är på såna här träffar så händer och säger folk massa roliga saker.
"Bajamajorna var så små men man satt och dinglade med benen så det var tur att det fanns ett handtag på dörren man kunde hålla sig i när man skulle krysta."
" Man kan visst ha en diskussion i flera timmar om en kawasaki"
" Gummisoffan var bra"
Vi var stationerade bland skåningarna och dom är inga festprissar utan åker på hojträff för att chilla.
När killar runt omkring startade sina hojar för skojs skull skrek skåningarna: - Tyst! Hur gamla är ni?
Jag tyckte det var skoj :)
Men så är jag ung i sinnet också.
Min väninna som var med knäckte dom flesta med att starta fredagsmorgonen med en joggingrunda.
Vi skulle bada en dag och jag har vant mig vid 25 gradigt poolvatten så 19 grader var för kallt för mig men det var gott i solen.
Jag trodde att det skulle vara lite mer hojåkande men hojarna stod för det mesta parkerade för inga var så pass nyktra eller pigga för att köra. Jag och gubben åkte ner en sväng på stan för att se kortegen så lite hojåkande för oss blev det.
1300 motorcyklar deltog i kortegen.
Jag hade en del skoj i alla fall men det var inte riktigt som jag hade trott, en erfarenhet rikare blev jag.
 
 
 

Kommentera här: