Två eller ett s

När jag sitter och läser kommentarer på facebook reflekterar jag över hur många som skriver eller snarare stavar så väldigt dåligt. I dagens word samhälle där datorn kan hjälpa dig med all stavning, ja även mobilerna, hur är det ens möjligt att stava så illa?
Det är inte ungdomar enbart utan gamla människor som mig själv. Tittar man inte innan du skickar dina kommentarer?
Såg nyss en tant som kommenterat ett inlägg om en valp som skulle bli polishund. Hon skrev att han skulle jaga bussarna. Inte busarna. Kan ju bli lite skoj att läsa men egentligen tragiskt.
Jag är inte språk- eller stavningspolis. Jag är själv inte alltid bra på att stava men jag försöker läsa det jag skrivit om det ska visas offentligt. 
Ska vi bytta ämne? Pratta om skiddor istället?😄
Nu går ju skammen på torra land. Nu har banläggaren i Åre lagt en bana för skiddamerna som passar Therese Johaug perfekt. Ja det är ju för hemskt. En skidåkare säger att banläggarna inte lyssnar på skidåkarna. Nä för 200 skidåkare och 200 viljor, kan bli aningen jobbigt.
Om ni andra nu bara tränar och inte lipar över banorna så kommer nog alla att klara det. Vi vänder på steken och säger att vi lägger en platt bana utan backar. Orkar ni andra åkare åka ifatt Johaug då? Hon är överlägset bäst och alla andra får sikta på andra platsen tills den dagen Johaug inte är i form. Så är det ibland. Heja Ebba! Du kan slå henne!
Apropå sport...Laul tippar att AIK vinner allsvenskan. Men DET var väl en god nyhet😀
Tjipp och hej, dålig leverpastej!

Kommentera här: