Barn och hundvakt

Att vara hundvakt åt en Alaskan Malamute är inte svårt. Det räcker att man ger lite mat och sen gosar man i soffan. Däremellan en liten promenad.
Det har jag gjort idag. Sen hämtade vi tre coola kids från förskolan för att gå i en halvtimme hem. Vi åt korv och makaroner och sen kom deras pappa och hämtade.
Det där med att vara barnvakt är inte heller svårt, inte om barnen är så väluppfostrade som dessa tre är. Tänk att man får ut en 6-åring i köket när man står och lagar mat och han säger: - Kan jag hjälpa till?
Lyckost den partnern som får denna kille!
Fast mina egna var ju likadana när dom var små, sen kom tonåren och nu är dom vuxna.
Tiden går så fort, jag är gammal, jo då det sa dom, livet går för fort ibland.
------------------------------------
Har ni sett Fallet Gabriel Fernandez på Netflix?
Om inte, gör det!
Det är en dokumentär om en barnmisshandel och en påföljande rättegång. Det handlar inte bara om förövarna utan om hur hela socialsytemet havererar.
Jag brukar inte vilja se såna dokumentärer för jag bär det med mig för länge men jag tog mig igenom det värsta och sen blev det intressant.
Som skrivet... se den!
----------------------------------------
I morgon ska jag ta med svärmor på en shoppingrunda och det ser jag fram emot. Gubben tycker inte det är så kul att titta på gardiner, men det gillar svärmor.
Jag ska bjuda på något gott att äta också tänkte jag.
Jag har världens bästa svärmor, hon är nsart 80 men jättepigg och cool. Ja hon är cool.
Modern, inte gaggig och är rolig att umgås med. Hon är inte jobbig, inte mot mig men kanske mot gubben men så blir ju sönerna aldrig särskilt gamla i sin mors ögon.
 
Tjipp tjipp villevipp!

Kommentera här: